مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 دی 1397 ساعت 11:412019-01-20اقتصادي

چرخ صنعت گردشگری با روستاها می چرخد


طبیعت گردی و روستاگردی از محورهای عمده گردشگری است که کانون توجه و محور توسعه خیلی از کشورها قرارگرفته، اما در ایران با وجود مناطق طبیعی بکر و متنوع به این موضوع توجه چندانی نشده است.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، ظرفیت های متنوعی ازجمله قدمت و سابقه تاریخی، آثار و صنایع دستی و هم جواری با طبیعت در روستاها به چشم می خورد که هر یک از آنها می تواند عاملی برای توسعه و رشد صنعت گردشگری در حوزه روستایی بدل شود.

 طبیعت گردی و روستاگردی از محورهای عمده گردشگری است که کانون توجه و محور توسعه خیلی از کشورها قرارگرفته است، اما در ایران باوجود مناطق طبیعی بکر و متنوع به این موضوع اهمیتی داده نشده است و در سایه فراموشی قرار گرفته است.

صنعت روستاگردی در کشور نیازمند توجه است فعال محیط زیست روستا گردی را یکی از شاخه های مهم گردشگری در عصر حاضر  دانسته و می گوید: این شاخه با گردشگری طبیعت و اکوتوریسم پیوند خورده است.

    محمود کلنگری تصریح می کند: روستاگردی سبزترین نوع گردشگری است و ازآنجایی که هدف گردشگران بهره بردن از فضای سبز و بکر روستا و طبیعت است در حفظ آن کوشا خواهند بود.

  وی با اشاره به مغفول ماندن روستاگردی در کشور بیان می کند: پتانسیل و ظرفیت های متنوعی در روستاهای کشور موجود است اما متأسفانه تا به امروز آن گونه که سزاوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرخ صنعت گردشگری با روستاها می چرخد

چرخ صنعت گردشگری با روستاها می چرخد