مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 دی 1397 ساعت 04:452019-01-20بين الملل

دانشگاه آکسفورد هم هواوی را تحریم کرد!


دانشگاه آکسفورد در انگلستان نیز به دنبال تشدید نگرانی های امنیتی علیه هواوی، اعلام کرد که تصمیم به قطع همکاری و دریافت کمک هزینه های مالی این شرکت چینی گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه کننده موبایل در جهان محسوب می شود، در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ، رییس جمهوری آمریکا و بسیاری از کشورهای هم پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تاثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین و نقض حریم خصوصی کاربران، ممنوع اعلام کرده اند .

ماجرا از اوایل سال 2018 میلادی آغاز شد که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که گوشی های هوشمند ساخت شرکت های چینی نظیر هواوی و زدتی ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می دهد تا علیه ایالات متحده از آن ها استفاده کند.

بعد از آن بسیاری از کشورها نظیر آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی نیز بسیاری از فعالیت های این شرکت را محدود کرده و یا فرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه آکسفورد هم هواوی را تحریم کرد!

دانشگاه آکسفورد هم هواوی را تحریم کرد!