مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 دی 1397 ساعت 16:262019-01-19بين الملل

5 هزار زندانی عقیده و بیان در بحرین


مرکز گفت وگو و تسامح بحرین از وجود پنج هزار زندانی عقیدتی در زندان های این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس خبر داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مرکز گفت وگو و تسامح (گذشت) بحرین اعلام کرد بیش از پنج هزار زندانی عقیده در زندان های این کشور وجود دارند و 200 نفر نیز قربانی استفاده زور بیش از حد، شکنجه و قتل شده اند.

بر اساس گزارش مرآه البحرین ، میثم سلمان رییس مرکز مذکور طی کنفرانسی خبری در بیروت اعلام کرد حقوق بشر در بحرین مانند وضعیت مدتی و سیاسی رو به تیرگی رفته و نابسامانی مستمر در وضعیت حقوق بشری در بحرین میان سکوت جامعه بین الملل از جمله آمریکا و انگلیس رخ می دهد.

سلمان در ادامه از تیم های دیپلماتیک بین المللی خواست دادگاه های فعالان سیاسی و حقوقی بشری در بحرین را زیر نظر داشته باشند، خشونتی که علیه آنها در زندان اعمال می شود، ثبت کنند و طی سفرها و ملاقات های دیپلماتیک مراقب وضعیت بازداشتی ها باشند.

14 فوریه سال 2011 همزمان با تشدید انقلاب های مردمی در دیگر کشورهای عربی علیه رژیم های دیکتاتوری، در بحرین نیز مردم این کشور که از ظلم و سیاست های تبعیض آمیز دولت آل خلیفه به خصوص علیه شیعیان به ستوه آمده بودند، قیام کردند و دست به تظاهرات های خیابانی و انجام فعالیت هایی علیه این رژیم زدند اما دولت بحرین به جای پاسخ ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 هزار زندانی عقیده و بیان در بحرین

5 هزار زندانی عقیده و بیان در بحرین