مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 دی 1397 ساعت 13:502019-01-19پزشكي

بدرفتاری عاطفی، کودک را مستعد انواع اختلالات روانی می کند


مدیر کلینیک تخصصی اعصاب و روان بهمن یزد با اشاره به برخی از تاثیرات ناشی از آزارهای روحی کودکان به ویژه نادیده گرفتن آنها می گوید: احساس خلأ عاطفی و ناامنی عاطفی ـ روانی، - وجود رفتارهای انزوا طلبانه، مردم گریزی و بعضاً داشتن افکار و تمایل به خودکشی از عوارض این آسیب هستند.

مهین ذوالفقاری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، یکی از مهم ترین آزارهای روحی به کودکان را بدرفتاری عاطفی، بی توجهی و نادیده گرفتن آنها می داند و اظهار می کند: بدرفتاری عاطفی دایره وسیعی دارد که رفتار و نگرش های منفی مستمر نسبت به کودک به صورت کلامی، به کار بردن الفاظ زشت در صحبت و شوخی های منفی مکرر با کودک را دربرمی گیرد.

وی در مورد تاثیر این بدرفتاری نیز تصریح می کند: این اقدام نامطلوب والدین منجر می شود تا کودک خود را بی ارزش و مستحق توهین بداند و این احساس بی ارزشی، کودک را مستعد انواع اختلالات روانی می کند.

این مسئول با بیان تفاوت بروز تاثیر این اقدام بر پسران و دختران، بیان می کند: غالباً آثار مخرب کودک آزاری عاطفی در دخترها به صورت افسردگی و در پسرها به شکل پرخاشگری خود را نشان می دهد.

وی احساساتی مانند اضطراب و ناآرامی، گریه، سکوت، بی قراری، ترس، ترس های شدید از موقعیت و افراد، پرخاشگری و ناتوانی در کنترل احساسات را از عوارض ناشی از این نوع آزار عن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدرفتاری عاطفی، کودک را مستعد انواع اختلالات روانی می کند

بدرفتاری عاطفی، کودک را مستعد انواع اختلالات روانی می کند