مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 دی 1397 ساعت 12:152019-01-19اقتصادي

چشم انداز بازار مسکن در سال آینده + قیمت


تحلیلهای کارشناسی از آینده بازار مسکن حاکی از آن است که احتمال جهش نرخ واقعی قیمتها بسیار بعید است اما رشد اجاره بها محتمل به نظر می رسد.

- بررسی معاملات شهر تهران از نظر موقعیت مکانی نشان می دهد خرید و فروش هم اکنون بیشتر در جنوب تهران و مناطق 4 و 5 انجام می شود.

از سوی دیگر با توجه به رشد 92 درصدی قیمتها، اندک متقاضیان واقعی به سمت آپارتمان های ارزان قیمت سوق یافته و به همین دلیل در آبان ماه و آذرماه شاهد سرایت گرانی به مناطق جنوبی تهران بودیم .

اما این روند نیز نمی تواند پایدار باشد؛ چرا که توان طرف تقاضا در مناطق جنوبی به مراتب پایین تر از محله های شمال شهر است .

از سوی دیگر گفته می شود مقایسه شاخص اجاره بها با قیمت واحد مسکونی نشان می دهد که قیمت املاک به بالاترین حد خود طی 22 سال اخیر رسیده و احتمالا در نقطه اوج خود قرار دارد.

بنابراین در ماه های آینده طبیعتا شیب صعودی قیمتها باید ملایم تر شود تا نهایتا در مسیر مستقیم یا حتی نزولی قرار گیرد.

سلمان خادم المله ـ کارشناس اقتصاد مسکن ـ اظهار کرد: در ماههای پیش رو بعید است که از طریق تقاضای سفته بازی یا سرمایه گذاری منابعی وارد بازار مسکن شود.

از سوی دیگر تقاضای مصرفی به دلیل افت ارزش پول ملی و افت توان خریداران اتفاق افتاده و این جریان نمی تواند مسیر خود را پرقدرت ادامه دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشم انداز بازار مسکن در سال آینده + قیمت

چشم انداز بازار مسکن در سال آینده + قیمت