مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 دی 1397 ساعت 12:102019-01-19بين الملل

طالبان آمادگی خود برای دیدار با خلیل زاد در پاکستان را رد کرد


براساس مصاحبه با مقام های اطلاعاتی و دولتی مشخص شد که طالبان برای دیدار با مقام های آمریکایی در پاکستان راغب نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه نیشن، پاکستان تلاش می کند تا دیداری را میان نمایندگان طالبان و زلمای خلیل زاد، فرستاده ویژه آمریکا در افغانستان که اکنون در اسلام آباد است، مدیریت کند تا بن بست موجود بر سر روند صلح میان این گروه شبه نظامی و دولت کابل از میان برداشته شود.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته که درخواست واشنگتن را رد کرده و آن را به روی گردانی از دستورکار قبلی و افزودن دستورکار و موضوعات جدید به صورت یکطرفه متهم کرده است.

جنبش طالبان افغانستان گزارش رسانه های پاکستان درباره آمادگی اش برای ازسرگیری مذاکرات با خلیل زاد در اسلام آباد را رد کرد و بار دیگر گفت، وارد مذاکرات مستقیم با کابل نمی شود.

خلیل زاد روز جمعه با شاه محمود قریشی، وزیر خارجه و عمران خان، نخست وزیر پاکستان دیدار کرد و به بررسی پیشرفت در این روند پرداخت اما هنوز منتظر نتایج تلاش های دولت اسلام آباد برای متقاعد کردن طالبان به منظور حضور در این نشست است.

یکی از مقام های ارشد ارتش که خواست نامش فاش نشود، گفت: با نمایندگان طالبان در ارتباطی نزدیک و دائمی هستیم اما آنها به نشست با هیئت آمریکایی در اسلام اباد راغب نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان آمادگی خود برای دیدار با خلیل زاد در پاکستان را رد کرد

طالبان آمادگی خود برای دیدار با خلیل زاد در پاکستان را رد کرد