مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 دی 1397 ساعت 10:552019-01-19بين الملل

بحران خودکشی در بین نوجوانان بومیِ استرالیا


کارشناسان می گویند ناکامی استرالیا در مقابله با مسائل مربوط به جامعه بومی خود، بخشی از دلیل بحران خودکشی در بین نوجوانان و جوانانِ این کشور است.

- کارشناسان می گویند ناکامی استرالیا در مقابله با مسائل مربوط به "جامعه بومی" خود، بخشی از دلیل بحران خودکشی در بین نوجوانان و جوانانِ این کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بومیان استرالیا به ساکنان اولیه قاره استرالیا گفته می شود که از ده ها هزار سال پیش از ورود اروپاییان به این سرزمین در آنجا زندگی می کردند.

با ورود سفیدپوستان و دیگر مردمان به سرزمین استرالیا، ساختار زندگی بومیان که طی هزاران سال دست نخورده باقی مانده بود، به شدت دچار دگرگونی شد.

در حال حاضر تعداد نگران کننده ای از دختران نوجوان و بومیِ این کشور طی چند ماه اخیر دست به خودکشی زده اند به طوری که تنها در 9 روز پنج مورد خودکشی رخ داده است.

این جریان ابتدا با خودکشی یک دختر 15 ساله اهل کویینزلند آغاز شده و سپس با اقدام مشابه چندین دختران نوجوان 12، 14 و 15 ساله دیگر در غرب، شمال و جنوب استرالیا ادامه یافت.

برخی کارشناسان، آسیب های بین نسلی و فقدان فعالیت بومیان در جامعه را بخشی عمده در این معضل می دانند.

بر اساس اداره آمار ملی استرالیا کودکان بومی 5 تا 17 ساله استرالیایی پنج برابر بیشتر از کودکان غیربومی همین سن در این کشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران خودکشی در بین نوجوانان بومیِ استرالیا

بحران خودکشی در بین نوجوانان بومیِ استرالیا