مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 دی 1397 ساعت 16:152019-01-18بين الملل

کوچه انتخابیه کجاست و چرا به این نام خوانده می شود؟


یکی از اماکن ناشناخته و مهم پایتخت، باغ یا باغچه انتخابیه بود که امروز احتمالاً هیچ اثری از آن باقی نمانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایران نوشت: زمانی خیابان سی تیر در تهران (خیابان احمد قوام السلطنه پیشین)، دارای عمارت ها و تأسیسات معروفی همچون مدرسه صنعتی ایران و آلمان، کتابخانه ملی، خانه قوام السلطنه، کنیسه، کلیسا، کافه ها و مراکز تفریحی متعدد بود که امروز کمابیش حفظ شده و قابل بازدید است.

اما یکی از اماکن ناشناخته این خیابان مهم پایتخت، باغ یا باغچه انتخابیه بود که امروز احتمالاً هیچ اثری از آن باقی نمانده است.

شاید تنها اثری که نام و نشانی از این باغ به همراه خود داشت، تابلو کوچه انتخابیه بود که آن تابلو نیز مدت هاست که برداشته شده و نام کوچه تغییر کرده و به اسمی دیگر، دگرگون شده است.

این کوچه در سمت چپ خیابان سی تیر، نرسیده به تقاطع خیابان سرهنگ سخایی و در شمال هنرستان صنعتی قرار داشت و امروز نیز وجود دارد ولی با نامی دیگر.

اما اینکه چرا این کوچه و پیشتر از آن، این باغ به نام انتخابیه معروف بود، به صاحب باغچه یعنی میرزا حبیب الله خان انتخاب الملک اصفهانی باز می گشت.

انتخاب الملک (صاحب باغ و عمارت های انتخابیه) اصالتاً از مردم اصفهان بود و مدتی در سنندج رییس گمرکات بود و احتمالاً به همین علت پسر نامدار و مشهور ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچه انتخابیه کجاست و چرا به این نام خوانده می شود؟

کوچه انتخابیه کجاست و چرا به این نام خوانده می شود؟