مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 دی 1397 ساعت 15:052019-01-18اجتماعي

هوای ناسالم در مرکز و شمال سیستان و بلوچستان


رییس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر نفوذ گردوغبار ناشی از وزش باد شدید و گردوخاک در نواحی مرکزی به شمال استان، غلظت ذرات معلق در هوای شهر زابل به 5 برابر حد مجاز رسید.

- محمود دیانتی در گفت و گو با ایسنا، افزود: همچنان وزش باد شدید و گردوخاک در برخی نواحی مرکزی استان به ویژه زاهدان و نصرت آباد ادامه دارد که پیامد این شرایط خیزش گردوغبار و کاهش کیفیت هوا به ویژه در نواحی مستعد است.

وی با بیان اینکه شدت وزش باد سبب انتقال گردوغبار به نواحی شمالی استان شده است، گفت: این شرایط موجب شد تا امروز بیشینه غلظت ذرات معلق در هوای زابل به 776 میکروگرم بر مترمکعب معادل 5 برابر حد مجاز برسد و کیفیت هوای این شهر در شرایط بحرانی قرار بگیرد .

رییس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: گردوغبار دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را نیز به 3000 متر کاهش داد و موجب شد تا تردد در برخی محورهای مواصلاتی استان با کندی همراه شود .

دیانتی با بیان اینکه علاوه بر زابل و برخی نواحی شمال استان، شرایط کیفی هوای مرکز استان نیز امروز در حالت ناسالم برای تمام گروه های سنی بوده است، گفت: بر اساس خروجی مدل های هواشناسی انتظار می رود فردا نیز وزش باد شدید و گردوخاک در برخی نواحی مرکزی و نیمه شمالی ادامه داشته باشد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوای ناسالم در مرکز و شمال سیستان و بلوچستان

هوای ناسالم در مرکز و شمال سیستان و بلوچستان