مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 دی 1397 ساعت 12:252019-01-18بين الملل

حریری مانع تلاش ها برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب می شود


یک روزنامه لبنانی فاش کرد، وزیر امور خارجه لبنان نامه ای را برای اتحادیه عرب در مورد لزوم بازگرداندن سوریه به این اتحادیه آماده کرد اما به دلیل مواضع نخست وزیر این کشور از ارسال آن خودداری ورزید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه لبنانی الجمهوریه نوشت، جبران باسیل، وزیر خارجه این کشور در دوم ژانویه نامه ای را برای احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب تهیه کرد و در آن با اشاره به تصمیم تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه در نوامبر 2011 نوشت: امروز زمان آن رسیده که این اشتباه را اصلاح کنیم.

بنابراین از شما می خواهیم در اسرع وقت نشست فوق العاده ای را برای شورای وزرای خارجه عرب به منظور بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب و توقف اجرای تصمیم تعلیق عضویت سوریه برگزار و این کشور را به اجلاس اقتصادی سران عرب که بیستم ژانویه به میزبانی بیروت برگزار می شود، دعوت کنید.

این روزنامه نوشت، مخالفت جدی سعد حریری، نخست وزیر مأمور به تشکیل دولت لبنان با این امر موجب نابودی تلاش های باسیل شد که منابع وی تاکید دارند طرف های اصلی دولت مخالفت ورزیدند و با عدم حصول موافقت داخلی، باسیل مجبور به امتناع از ارسال این نامه شد.

طبق نوشته روزنامه الجمهوریه، باسیل نسبت به کسب اجماع داخلی ظرف چندین هفته کاملا اطمینان دارد؛ زیرا بازگشت سوریه به اتحادیه عرب امری حتم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حریری مانع تلاش ها برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب می شود

حریری مانع تلاش ها برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب می شود