مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 دی 1397 ساعت 17:202019-01-17اقتصادي

تشکیل میز افغانستان در اتاق کرمان


رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه کرمان تجربه وسیعی در پایش فضای کسب و کار دارد و می توانیم این تجارب را در اختیار افغانستان بگذاریم و کار سرمایه گذاری را تسهیل کنیم، - اظهار کرد: به زودی میز افغانستان در اتاق کرمان شکل می گیرد و امیدواریم از شعارزدگی فاصله گرفته و کمیته ها و زمینه های تجاری در عمل شکل بگیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدمهدی طبیب زاده امروز 27 دی ماه در همایش توسعه همکاری های اقتصادی بازرگانی استان کرمان و کشور افغانستان در اتاق کرمان اظهار کرد: اشتراکات فراوانی با کشور افغانستان داریم که متاسفانه رقم مبادلات تجاری قابل ملاحظه ای وجود ندارد و از دو میلیارد و 400 میلیون دلار صادرات ایران به افغانستان در سال 96 براساس آمار رسمی گمرک، استان کرمان 19 میلیون دلار صادرات به افغانستان داشته است.

وی افزود: این عدد مبادلات تجاری علی رغم مرزهای فیزیکی و فرهنگی، حضور تجار خوشنام کرمان و حضور 300 هزار افغانی در کرمان عدد خوبی نیست و امیدواریم این نشست زمینه جهش مناسبی باشد.

طبیب زاده تصریح کرد: اولین موضوعی که مورد توجه ما قرار گرفته نیروی انسانی است و با توجه به اینکه افغانستان در مسیر توسعه ای قرار گرفته و لازم است نیروی تحصیلکرده و ماهری داشته باشد، پتانسیل و دانشگاه های متعدد کرمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل میز افغانستان در اتاق کرمان

تشکیل میز افغانستان در اتاق کرمان