مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 دی 1397 ساعت 16:012019-01-17بين الملل

تشکیلات خودگردان فلسطین: هر طرح صلحی منهای قدس شرقی محکوم به شکست است


سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، هر طرح صلحی منهای تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی کامل قدس شرقی محکوم به شکست خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نبیل ابوردینه ، سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان گفت: هر طرح صلحی که شامل تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی کامل قدس شرقی در مرزهای 1967 نباشد محکوم به شکست خواهد بود.

وی این اظهارات را در گفت وگو با خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) و در واکنش به انتشار شایعات رسانه ای مربوط به برخی جزییات طرح صلح آمریکا  معروف به معامله قرن بیان کرد.

یک  شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی، روز چهارشنبه (دیروز) اعلام کرد که طرح دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای صلح (سازش) در خاورمیانه، تشکیل دولت فلسطین در حدود 90 درصد از منطقه کرانه باختری را پیشنهاد خواهد داد که به موجب آن،  بخشی از قدس شرقی، پایتخت فلسطین می شود و شامل اماکن مقدس نیست.

بر اساس این طرح حاکمیت اسراییل بر بخش قدیمی قدس و سایر مقدسات این شهر محفوظ می ماند اما اردن و فلسطینیان هم در اداره آن شریک می شوند.

طرح ترامپ برای سازش میان فلسطینیان و اسراییلی ها، که به معامله قرن موسوم است، طبق اعلام دولت آمریکا طی چند ماه آینده رونمایی خواهد شد، اما محتوای آن هنوز رسما اعلام نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیلات خودگردان فلسطین: هر طرح صلحی منهای قدس شرقی محکوم به شکست است

تشکیلات خودگردان فلسطین: هر طرح صلحی منهای قدس شرقی محکوم به شکست است