مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 دی 1397 ساعت 09:502019-01-17پزشكي

قولنج نوزادان و راهکار رفع آن


تقریباً همه مادران، با دل دردهای دوران نوزادی فرزندانشان مواجه شده اند، دردهایی که به گریه های طولانی منجر شده و بارها مادران را به مطب پزشکان و درمانگاه ها می کشاند، - دردی که قدیمی ها آن را قولنج و متخصصان طب آن را کولیک می نامند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کارشناس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم دانشگاه علوم پزشکی شیراز پنج شنبه 27 دیماه در یک کارگاه آموزشی گفت: کولیک نوزادان، از مشکلاتی است که اکثریت خانواده ها در بدو تولد فرزندانشان با آن مواجه هستند و برای حل این مشکل به پزشک اطفال یا به داروخانه مراجعه می کنند.

هاجر همتیان با بیان این که دل دردهای کولیکی نوزادان از هفته سوم تا ششم تولد آغاز می شود و اغلب تا سه یا چهار ماهگی ادامه پیدا می کند، توضیح داد: اگر دل درد نوزاد بیش از این ادامه یابد، باید دنبال دلیل دیگری برای دل درد او بود، نوزادان کولیکی به طور معمول، نوزادانی سالم با قدرت مک زدن قوی و اشتهای مناسب هستند که افزایش وزن مطلوبی نیز دارند.

او ادامه داد: این نوزادان، همانند سایر نوزادان غیر کولیکی آب دهانشان بیش از حد معمول است، اما استفراغ نشان دهنده کولیکی بودن نوزاد نیست و می تواند ناشی از مشکلات دیگری نظیر خوردن شیر زیاد یا حساسیت به موادی نظیر لبنیات باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قولنج نوزادان و راهکار رفع آن

قولنج نوزادان و راهکار رفع آن