مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 دی 1397 ساعت 06:012019-01-17سياسي

یادداشت/ سید محمد بحرینیان امام موسی صدر، انقلابی تمام عیار


ارتباط امام موسی صدر با نهضت اسلامی و خصوصاً رهبر نهضت، امام خمینی، در ترکیه و عراق هم ادامه یافت و مرتباً نمایندگانی بین ایشان و امام صدر در رفت وآمد بودند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، روزنامه رسالت در سرمقاله شماره امروز خود نوشت: [آیت الله]سید مصطفی خمینی فرزند بزرگ آقای [امام]خمینی دو هفته قبل از عراق به دمشق و بیروت رفته و در لبنان مهمان سید موسی صدر بوده است.

سید موسی صدر برای حفظ موقعیت خود با کلیه گروه ها و جناح های مخالف سیاسی و مذهبی همکاری می نماید و این گونه روابط را با این گروه ها حفظ می کند ولی همواره کوشش می نماید تماس های خود را با افرادی مانند [امام]خمینی و طرفداران وی ازنظر عوامل وابسته به دولت شاهنشاهی ایران مخفی نگاه دارد.

(1) این بخشی از گزارشی است که منبع ساواک در مردادماه 1356از سوریه به تهران ارسال کرده است.

اما سال56، آغاز ارتباط سید موسی صدر با انقلاب اسلامی نبوده است.

سرآغاز تاریخ روابط امام موسی صدر و نهضت اسلامی ایران را می توان تلاش هایی دانست که وی برای آزادی امام خمینی از زندان شاه در اوایل تابستان 1342 انجام داد.

به دنبال دستگیری امام خمینی، امام موسی صدر راهی اروپا و شمال آفریقا می شود تا با رایزنی با مقامات الازهر و واتیکان، برای آزادی امام، رژیم پهلوی را تحت فشار قرار دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ سید محمد بحرینیان امام موسی صدر، انقلابی تمام عیار

یادداشت/ سید محمد بحرینیان امام موسی صدر، انقلابی تمام عیار