مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 دی 1397 ساعت 15:402019-01-16بين الملل

جزییات منطقه امن مورد نظر آنکارا در شمال سوریه از زبان رسانه های ترکیه


رسانه های ترکیه امروز (چهارشنبه) جزییات طرح منطقه امن را که آنکارا فکر ایجاد آن را در مرزهای خود با سوریه در سر می پروراند، افشا کردند، طرحی که در تماس تلفنی میان روسای جمهوری ترکیه و آمریکا اعلام شد؛ - رسانه های ترکیه امروز (چهارشنبه) جزییات طرح منطقه امن را که آنکارا فکر ایجاد آن را در مرزهای خود با سوریه در سر می پروراند، افشا کردند، طرحی که در تماس تلفنی میان روسای جمهوری ترکیه و آمریکا اعلام شد؛ مساله ای که مخالفت مناطق خودمختار کردها را در پی داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه حرییت ترکیه امروز به نقل از منابع آگاه نوشت، عمق این منطقه امن ما بین 30 تا 35 کیلومتر طبق طرحی است که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما مطرح شد اما به آن پرداخته نشد.

این روزنامه نوشت، درباره موضوع منطقه امن طی دیدارهای سابق ترکیه و آمریکا تصمیم گیری نشده بود تا اینکه ترامپ چند روز پیش آن را مطرح و در تماس تلفنی با اردوغان به بحث و بررسی و توافق درباره آن پرداخت.

اردوغان در تماس تلفنی که عصر روز دوشنبه صورت گرفت، به ترامپ گفت، نسبت به طرح منطقه امن رویکرد مثبتی دارد و اساسا این طرح اردوغان بوده است.

ترامپ هم در پاسخ گفت، از اینکه اردوغان رویکرد مثبتی به این طرح دارد، خوشحال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات منطقه امن مورد نظر آنکارا در شمال سوریه از زبان رسانه های ترکیه

جزییات منطقه امن مورد نظر آنکارا در شمال سوریه از زبان رسانه های ترکیه