مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 دی 1397 ساعت 13:202019-01-16اقتصادي

تولید دو کاتالیست بنزین به ظرفیت 2500 تن در سال


رییس پژوهشکده توسعه فناوری کاتالیست پژوهشگاه صنعت نفت گفت: با بومی سازی کاتالیست های تولید بنزین به ظرفیت سالانه 2500 تن، خوراک پالایشگاهی در کشور تامین می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی رشیدزاده امروز در مراسم انعقاد قرارداد بومی سازی و تولید صنعتی کاتالیست ها ی هیدروکراکینگ و تصفیه هیدروژنی ته مانده های نفتی، توسعه دانش فنی کاتالیست های مورد نیاز کشور و ارائه خدمات فناورانه به صنعت نفت و رفع مشکلات گلوگاهی صنعت را از رسالت های این پژوهشکده نام برد و افزود: بر این اساس سرمایه گذاری های وسیعی برای تولید دانش فنی، ایجاد پایلوت و تربیت نیروی انسانی شده است و ماحصل این سرمایه گذاری واگذاری دانش فنی دو کاتالیست استراتژیک به بخش خصوصی است.

وی واگذاری 8 دانش فنی دیگر به بخش خصوصی و تولید آنها در مقیاس انبوه را از دیگر دستاوردهای این پژوهشکده ذکر کرد و ادامه داد: بسیاری از کاتالیست های تولید شده در حال حاضر در راکتورها بارگذاری شده است.

رشیدزاده کاتالیست هایRCD و هیدروکراکینگ را جزو کاتالیست های استراتژیک و پرمصرف صنعت نفت و خوراک واحد RFCC پالایشگاه شازند اراک دانست و یادآور شد: واحد RFCC این پالایشگاه روزانه حدود 8 تا 10 میلیون لیتر بنزین کشور را تولید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید دو کاتالیست بنزین به ظرفیت 2500 تن در سال

تولید دو کاتالیست بنزین به ظرفیت 2500 تن در سال