مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 دی 1397 ساعت 12:302019-01-16اقتصادي

ایران رقیب مصری ها در تولید گل نرگس


مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال آینده مجوز نخستین واحد فرآوری و صنایع تبدیلی گل نرگس و تامین منابع مالی و دانش فنی در مازندران رقم میخورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، غلامرضا تقوی در آیین افتتاحیه جشنواره گل نرگس جویبار با اشاره به اهمیت پرورش گل و گیاه و در صدر آن گل نرگس برای کشور اظهار کرد: سال آینده مجوز اولین واحد فراوری و صنایع تبدیلی گل نرگس و تامین منابع مالی و دانش فنی در مازندران رقم می خورد.

وی، سطح زیر کشت گل و گیاه در کشور را بیش از 7000 هکتار با 4 میلیارد شاخه و گلدان و در همین سطح 1200 هکتار گل نرگس با بیش از 360 میلیون شاخه اعلام کرد.

مدیرکل دفتر امور گلخانه ، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی افزود: تولید نهاله پایه گل نرگس و افزایش دانش فنی، افزایش عملکرد تولید گل نرگس را در استان مازندران چندین برابر می کند.

از جمله ویژگی های گل نرگس تبدیل اراضی کم بهره به اراضی پر بهره است که می تواند نسخه شفابخشی برای جلوگیری از خردشدن اراضی، تغییر کاربری و افزایش درامد سرانه باشد.

تقوی ضمن نارضایتی از واردات بسیاری از کالاهای اساسی در کشور، یکی از منابع و ریشه های تامین ارز را صادرات گل و گیاه و در راس آن گل نرگس عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر در حوزه گل و گیاه بیش از 150 هز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران رقیب مصری ها در تولید گل نرگس

ایران رقیب مصری ها در تولید گل نرگس