مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 دی 1397 ساعت 10:552019-01-16بين الملل

گوترش: به همکاری با گروه 77 و چین تحت ریاست فلسطین امیدواریم


دبیرکل سازمان ملل همزمان با ریاست فلسطین بر گروه 77 و چین برای سال 2019 به همکاری با این گروه ابراز امیدوار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی که در مراسم انتقال ریاست گروه 77 و چین به فلسطین در مقر این سازمان در نیویورک داشت، اظهار کرد: فلسطین و مردم آن در برخی موضوعات بین المللی چالشی تر و پویاتر از تجربه مستقیمی برخوردار هستند.

گوترش گفت: شما (منظور محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین) در شرایط خوبی برای برعهده گرفتن ریاست این گروه هستید، به ویژه که سال 2019 سالی دشوار برای اقدامات مشترک ما در زمینه پایان دادن به فقر، توقف نابرابری ها و نیز انتقال به اقتصادهای جامع تر و پایدارتر خواهد بود.

دبیرکل سازمان ملل افزود: کشورهای گروه 77 و چین در مذاکراتی که به توافقی جهانی درباره مهاجرت امن منجر شد، نقش مثبتی ایفا کردند.

مجمع عمومی سازمان ملل در اکتبر گذشته با اکثریت آراء قطعنامه ای را تایید کرد که بر اساس آن به فلسطین اختیارات قانونی برای بر عهده گرفتن ریاست گروه 77 و چین در سال 2019 را به دست آورد.

این قطعنامه که مصر آن را تدوین کرد، مورد تایید 146 کشور قرار گرفته و در مقابل تنها آمریکا، رژیم صهیونیستی و استرالیا آن را رد کرده و در این میان 15 کشور نیز از شرکت در رای گیری خودداری کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوترش: به همکاری با گروه 77 و چین تحت ریاست فلسطین امیدواریم

گوترش: به همکاری با گروه 77 و چین تحت ریاست فلسطین امیدواریم