مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 دی 1397 ساعت 10:512019-01-16بين الملل

دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد بازگشت سوریه به اتحادیه عرب اجتناب ناپذیر است


دبیرکل اتحادیه عرب با اشاره به ضرورت بررسی دیدگاه کشورهای مخالف بازگشت سوریه، تأکید کرد که دمشق ناگزیر به این اتحادیه بازخواهد گشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب تأکید کرد که سوریه ناگزیر به این اتحادیه بازخواهد گشت به شرط آنکه زمینه های داخلی آن در سوریه برای تعامل ما با این کشور فراهم شود.

ابوالغیط در مصاحبه با شبکه ماهواره ای dmc مصر گفت که نظرات طرف های مخالف بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را درک می کند و این طرف ها تحلیل و تفسیرهای درستی درباره وضعیت سوریه دارند و برخی ها این سوال را مطرح می کنند که اگر بدون توافق بر سر وضعیت داخلی دولت سوریه و عملکرد آن، سوریه (به اتحادیه عرب) بازگردد پس هشت سال کشتار، آوارگی و جنگ و ویرانی برای چه بود؟ دبیرکل اتحادیه عرب همچنین تصریح کرد که دولت سوریه با همکاری متحدان روسی و ایرانی خود پیشرفت هایی محقق کرده و مساحت زیادی از اراضی سوریه را آزاد کرد اما وضعیت این کشور به دلیل دخالت های بین المللی از جمله تهدیدات ترکیه همچنان پیچیده است و لذا گشایشی در آینده نزدیک در این پرونده دیده نمی شود.

ابوالغیط درباره ایران و ارتباط آن با کشورهای عربی نیز گفت: ایران دوستانی در میان کشورهای عربی دارد و عمرو موسی دبیرکل پیشین اتحادیه عرب طرح کشورهای همسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد بازگشت سوریه به اتحادیه عرب اجتناب ناپذیر است

دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد بازگشت سوریه به اتحادیه عرب اجتناب ناپذیر است