مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 دی 1397 ساعت 10:052019-01-16اقتصادي

صیادی بی مجوز 3000 قایق در عمان


مجوز صید، دردی قدیمی برای صیادان سیستان و بلوچستان، صیادانی که به گواه سازمان شیلات ایران قطب صید و صیادی ایران هستند و حداقل 70 درصد نیاز صید صنعتی و 50 درصد نیاز صید تجاری ایران را تامین می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صیادان سیستان و بلوچستانی هرچند در صید و صیادی سرآمدند اما کم هم چالش و مشکل ندارند، یک روز دزدی و غارت دریایی سومالیایی ها و روز دیگر ترالرها و از همه مهم تر مجوز، بنا به آمار رسمی و غیررسمی حداقل 3000 قایق صیادی در سیستان و بلوچستان فاقد مجوز صید هستند و 17 سال است غیرقانونی صید می کنند .

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان می گوید: ما در 11 بندر صیادی سیستان و بلوچستان بیش از 1400 قایق صیادی و بالغ بر 900 فروند لنج صیادی داریم، لنج ها عمدتا در آب های فراساحل و نزدیک به آب های بین المللی اقیانوس هند صید می کنند و قایق های صیادی هم در آب های ساحلی.

هدایت الله میرمرادزهی در گفت وگو با ایسنا می افزاید: از حداقل 17 سال پیش تاکنون صدور مجوزهای صید جدید برای قایق های صیادی که در آب ‎ های ساحلی، عمدتا تا حداکثر 12 مایل صید می کنند به دلیل محدویت منابع و آبزیان توسط سازمان شیلات لغو شده است.

ازآنجایی که در این محدوده ساحلی ذخایر دریا اندک و در برخی موارد رو به انقراض هستند، سیاست سازمان شیلات حفظ ذخایر دریا در آب های ساحلی است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صیادی بی مجوز 3000 قایق در عمان

صیادی بی مجوز 3000 قایق در عمان