مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 دی 1397 ساعت 09:102019-01-16دانش

تشریح دلایل انحراف مداری پیام /تاکنون پرتاب ها به مدار پارکینگ بوده است


رییس پژوهشگاه هوافضا با بیان اینکه برای ماندگاری بیش از 6 ماه ماهواره ها در مدار نیاز به میکروموتورهای اصلاح کننده است، گفت: تاکنون ماهواره هایی که پرتاب شده اند، - تشریح دلایل انحراف مداری "پیام"/تاکنون پرتاب ها به مدار "پارکینگ" بوده است رییس پژوهشگاه هوافضا با بیان اینکه برای ماندگاری بیش از 6 ماه ماهواره ها در مدار نیاز به میکروموتورهای اصلاح کننده است، گفت: تاکنون ماهواره هایی که پرتاب شده اند، به مدار پایین بوده است.

دکتر فتح الله امی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ماهواره پیام که توسط دانشگاه صنعتی امیرکبیر طراحی و ساخته شده بود، قرار بود در مدار 500 کیلومتری قرار گیرد.

وی این ماهواره را از نوع ماهواره های سنجشی دانست و ادامه داد: طول عمر این ماهواره 2 ساله در نظر گرفته شده بود و دقت آن در صورتی که تصاویر سیاه و سفید ارسال می کرد، 40 متر و درصورت ارسال تصاویر رنگی دقت آن 80 متر بوده است.

امی با بیان اینکه برای اولین بار قرار بود ماهواره ای با این وزن (100 کیلوگرمی) در مدار 500 کیلومتری زمین پرتاب شود، اظهار کرد: این امر برای ما چندین موقعیت را ایجاد کرده بود که یکی از آنها این بود که ماهواره بر بومی ما تاکنون ماهواره ای را برای مدار 500 کیلومتری پرتاب نکره بود؛ بنابراین پرتاب روز گذشته نشان داد که ماهواره بر سیمرغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح دلایل انحراف مداری پیام /تاکنون پرتاب ها به مدار پارکینگ بوده است

تشریح دلایل انحراف مداری پیام /تاکنون پرتاب ها به مدار پارکینگ بوده است