مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 دی 1397 ساعت 14:502019-01-15سياسي

چالش مدیریتی از مهمترین مشکلات آموزش عالی کشور


رییس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر ضرورت ایجاد شایسته سالاری در نظام آموزشی عالی کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر این نظام با چالش مدیریتی مواجه هست و باید با رفع این مشکلات شایسته سالاری در نظام آموزشی عالی کشور ایجاد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرضا عارف صبح امروز در مراسم تجلیل از دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی استان تهران که در محل تالار وزارت کشور برگزار شد، به تشریح فلسفه تاسیس دانشگاه علمی کاربردی پرداخت و اظهار کرد: بعد از انقلاب بحث جدی در جهت گیری رشته های مهندسی به وجود آمد بتوانیم تا چرخ صنعت را به چرخش درآوریم و در ترویج علم و فناوری کمک کنیم.

با نگاه کاربردی برنامه های آموزشی تدوین شد و در هرم مراکز آموزشی، فقدان مجموعه های کاربردی و مهارتی به وضوح قابل مشاهده بود.

رییس کمیسیون آموزش مجلس در ادامه عنوان کرد: در سال 62 برای نشان دادن رشته های کاردانی و فنی و حرفه ای دانشگاه تهران مجبور به جذب دانشجوی کاردانی شد ولی متاسفانه این طرح با شکست مواجه شد چون استادان توانایی آموزش در رشته های فنی حرفه ای را نداشتند.

وی تاکید کرد: در سال 68 رفتار دانشگاه ها مورد بررسی قرار گرفت و متوجه شدیم که در بخش صنعت خلاء آموزش و مهارت وجود دارد که در این ارتباط گروه علمی کاربردی تشکیل شد تا رشته ها توسعه یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش مدیریتی از مهمترین مشکلات آموزش عالی کشور

چالش مدیریتی از مهمترین مشکلات آموزش عالی کشور