مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 دی 1397 ساعت 12:152019-01-15سياسي

استاندارد تبلیغات را چه کسانی تعیین می کنند؟


ذهن را می بندد و برای رسیدن به هدف از هر وسیله ای استفاده می کند؛ این تعریف رسانه ای «تبلیغ» است و درست در نقطه مقابل آموزش قرار می گیرد.

اما رسانه ای که انحصار صوت و تصویر را در اختیار دارد، - ذهن را می بندد و برای رسیدن به هدف از هر وسیله ای استفاده می کند؛ این تعریف رسانه ای تبلیغ است و درست در نقطه مقابل آموزش قرار می گیرد.

اما رسانه ای که انحصار صوت و تصویر را در اختیار دارد، بودجه اش از محل درآمدهای عمومی کشور تامین می شود و خود را رسانه ملی می نامد، آیا به اعمال چنین تعریف صریحی از تبلیغ مجاز است؟ محتوای تبلیغات تلویزیونی بارها از سوی کارشناسان به بحث گذاشته شده و در مواردی از سوی آنان موانعی بر ادامه پخش هم ایجاد شده است، اما آنچه محتوای غالب را شامل می شود، تبلیغاتی است که به دور از نگاه صحیح به سلامت روان و جسم مخاطبان، تنها به دنبال رسیدن به هدف است.

برای مثال مدتی است یکی از تبلیغات تلویزیونی دختربچه ای را نشان می دهد که به دلیل دوست نداشتن پیراهنی که برای او هدیه گرفته اند، به هر تمهیدی دست می زند تا آن را کثیف کند.

اما هر بار پس از تکرار این عمل ناهنجار، کثیفی ها با پودر ماشین لباسشویی که قرار است تبلیغ شود، برطرف و لباس مثل روز اولش می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاندارد تبلیغات را چه کسانی تعیین می کنند؟

استاندارد تبلیغات را چه کسانی تعیین می کنند؟