مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 دی 1397 ساعت 11:452019-01-15پزشكي

10 درصد زوج های ایرانی مشکل ناباروری دارند/آغاز تحقیقات کارآزمایی بالینی در کشور


رییس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی گفت: متاسفانه امروزه حدود 10 درصد زوج های ایرانی از مشکل ناباروری در یکی از طرفین رنج می برند.

- عبدالحسین شاهوردی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 70 مرکز درمان ناباروری در کشور توسط مجموعه جهاددانشگاهی، وزارت بهداشت و درمان و بخش خصوصی فعال است و در زمینه درمان ناباروری به مردم خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارائه می دهند.

وی خاطرنشان کرد: با پیشرفت هایی که در علوم مربوط به نازایی و ناباروری توسط محققان، پژوهشگران و پزشکان داخلی به وجود آمده، امروزه مشکل70 تا 80 درصد از زوج های نابارور قابل حل است.

رییس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی کشور با بیان اینکه خوشبختانه کشور ما جایگاه و موقعیت بسیار بالایی در حوزه درمان ناباروری پیدا کرده، تصریح کرد: بیش از 70 تا 80 درصد از این گروه نابارور، با تکنیک های مختلف و درمان هایی که با صلاح دید پزشکان مربوط صورت می گیرد، توانسته اند پاسخ مثبت گرفته و مشکل ناباروری خود را حل کنند.

شاهوردی اظهار کرد: ناباروری یکی از موضوعات روز و مورد نیاز کشور است، خوشبختانه کشور ما به موقع به این مبحث ورود کرد و در حال حاضر هم به جایگاه خوبی دست یافته ایم.

چراکه بیماران در سال 1360 مجبور بودند برای مداوا به خارج از کشور سفر کنند و در ایران فقط برخی خدمات تخصصی ارائه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 درصد زوج های ایرانی مشکل ناباروری دارند/آغاز تحقیقات کارآزمایی بالینی در کشور

10 درصد زوج های ایرانی مشکل ناباروری دارند/آغاز تحقیقات کارآزمایی بالینی در کشور