مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 دی 1397 ساعت 09:362019-01-15پزشكي

کشف روش جدید تبدیل سلول های سرطانی به سلول های چربی


محققان دانشگاه باسل برای اولین بار روش منحصر به فردی را برای تبدیل سلول های سرطان سینه به سلول های چربی ابداع کرده اند که می تواند جان بیماران را نجات دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس،محققان دانشگاه باسل برای اولین بار روش منحصر به فردی را برای تبدیل سلول های سرطان سینه به سلول های چربی ابداع کرده اند که می تواند جان بیماران را نجات دهد.

 تحقیق یادشده که فعلا تنها بر روی موش ها انجام شده، نشان می دهد می توان با استفاده از روش مذکور جلوی تکثیر سلول های سرطانی و انتقال سرطان به بخش های مختلف بدن را گرفت.

کاربرد روش یادشده تاثیر شیمی درمانی برای درمان و بهبود بیماری سرطان را هم افزایش می دهد.

فرایند گسترش سلول های سرطانی از یک بخش بدن به بخش های دیگر بدن به اختصار ای ام تی نامیده می شود و معمولا از طریق جریان خون رخ می دهد.

پژوهشگران سوییسی با دستکاری سلول های سرطانی برای اولین بار راهی را برای جلوگیری از تکثیر آنها در دیگر ارگان ها یافته اند و با استفاده از روش مذکور که به کشت چربی در تومورها می انجامد، سلول های مذکور بی ضرر می شوند.

البته تعمیم این روش از موش ها به انسان ها دارای محدودیت های جدی است و از سوی دیگر فعلا با این روش نمی توان تمامی سلول های سرطانی سینه را به سلول های چربی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف روش جدید تبدیل سلول های سرطانی به سلول های چربی

کشف روش جدید تبدیل سلول های سرطانی به سلول های چربی