مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 دی 1397 ساعت 14:252019-01-14سياسي

آغاز پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی از هفته آینده


جزییات و زمان «ثبت نام داوطلبان متقاضی برای پذیرش در رشته محل های صرفا سوابق تحصیلی سال 98 از هفته آینده 29 دی ماه آغاز می شود.

- جزییات و زمان ثبت نام داوطلبان متقاضی برای پذیرش در رشته محل های صرفا سوابق تحصیلی سال 98 از هفته آینده 29 دی ماه آغاز می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب 10 شهریور ماه 1392 مجلس شورای اسلامی و مصوبات پانزدهمین و شانزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تاریخ های 8 و 12 دی ماه 1397، باید پذیرش حداقل 85 درصد از ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور در تمامی زیر نظام های آموزش عالی صرفاً براساس سوابق تحصیلی با ملاک معدل کتبی دیپلم داوطلبان و بدون نیاز به شرکت در کنکور انجام شود.

بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، با توجه به مصوبات فوق پذیرش رشته محل های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی مستقل از کنکور انجام خواهد شد و آزمون سراسری برای مابقی رشته محل هایی که پذیرش آنها از تلفیق نمره کنکور و سوابق تحصیلی است، برگزار می شود و از سال 1398 به بعد پذیرش صرفا سوابق تحصیلی با توجه به قوانین و مقررات مربوطه مستقیما توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خواهد بود که محورهای مهم این روش عبارتند از: 1- داوطلبان برای اخذ پذیرش باید، طبق فراخوان دانشگاه ها و مؤسسات پذیرنده، مدارک لازم را در زمان تعیین شده به د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی از هفته آینده

آغاز پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی از هفته آینده