مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 دی 1397 ساعت 12:302019-01-12سياسي

دستور تسریع توسعه چابهار از سوی هندی ها


نزدیک شدن به آمادگی بندر چابهار برای آغاز کارکرد کامل خود در کنار فرآهم بودن تسهیلات مالی از سوی هندی ها، مهم ترین مسائلی بودند که در سفر سه روزه وزیر امور خارجه کشورمان به دهلی بر آن تاکید شد، - هر چند وجود برخی مشکلات و لزوم حل آن نیز در جلسات مقامات مختلف مطرح گردید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در رأس یک هیأت بلند پایه سیاسی-اقتصادی به هند سفر کرد و در این بین اتفاقات، تصمیمات و اظهارات طی سه روز حضور وی و هیات مربوطه در هند در مورد چابهار، یکی از مهم ترین مسائل اقتصادی کشور در برهه زمانی کنونی به شمار آمد.

معافیت تحریمی چابهار سقف زمانی ندارد علی چگنی -سفیر ایران در دهلی- با بیان این که ظرفیت های زیادی برای روابط اقتصادی بین ایران و هند وجود دارد، یادآور شد که بندر چابهار یک موقعیت ویژه و فوق العاده ای با مزیت های خیلی بالای اقتصادی، سیاسی و امنیتی دارد و به حفظ امنیت و گسترش دوستی ها در منطقه کمک می کند و هم برای ما و هم هند، افغانستان و آسیای میانه اهمیت دارد و به حفظ دوستی ها و گسترش امنیت در منطقه کمک می کند.

وی صحبت هایش را اینگونه ادامه داد که اهمیت چابهار از آنجاست که به بازار اروپا هم متصل می شود، بنابراین گسترش همکاری ها در چابهار مورد اراده جدی طرف هندی است و تسهیلاتی که ما در چابهار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور تسریع توسعه چابهار از سوی هندی ها

دستور تسریع توسعه چابهار از سوی هندی ها