مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 دی 1397 ساعت 12:102019-01-12پزشكي

باید و نبایدهای تغذیه ای در روزهای امتحان


دانشجویان و دانش آموزان در روزهای امتحان تا حد امکان خوراکی های سبک مصرف کرده و از مصرف غذاهای پرچرب و حجیم خودداری کنند.

- یک کارشناس تغذیه توصیه کرد: دانشجویان و دانش آموزان در روزهای امتحان تا حد امکان خوراکی های سبک مصرف کرده و از مصرف غذاهای پرچرب و حجیم خودداری کنند.

نیلوفر حیدری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اثبات تاثیر تغذیه سالم در قدرت یادگیری و تمرکز، گفت: بسیار حائز اهمیت است که افراد در طول سال تحصیلی و بویژه ایام امتحانات برای افزایش قدرت یادگیری و تمرکز از تغذیه ای سالم برخوردار باشند.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان در مدت کوتاهی عادات غذایی را تغییر داد، گفت: تغذیه سالم باید در طول سال مد نظر قرار گیرد ونمی توان درمدت زمان کوتاه امتحانات شیوه تغذیه را تغییر داد، اما رعایت برخی نکات ساده می تواند به بهبود تغذیه و افزایش قدرت یادگیری منجر شود.

حیدری صبحانه را وعده غذایی مهم برای همه افراد و بویژه دانش آموزان عنوان کرد و افزود: نخوردن صبحانه مستقیما بر فعالیت سیستم عصبی تنظیم قند خون تاثیرگذار است و با حذف این وعده مهم، انرژی کافی به سلولهای بدن نرسیده، قند خون افت کرده و این امر منجر به کاهش تمرکز و حافظه می شود، بنابراین صرف صبحانه بویژه در ایام امتحانات ضروری است و دانش آموزان باید برای افزایش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید و نبایدهای تغذیه ای در روزهای امتحان

باید و نبایدهای تغذیه ای در روزهای امتحان