مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 دی 1397 ساعت 12:002019-01-12سياسي

لزوم تامین منابع جذب 19هزار پرستار جدید


معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت 125 هزار و 809 پرستار در کشور، در عین حال بر لزوم تامین منابع جذب 19هزار پرستار جدید در جهت رفع مشکل کمبود نیروی پرستاری در مراکز درمانی تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مریم حضرتی در مراسم بزرگداشت روز پرستار با بیان اینکه به طور کلی 125 هزار و 809 پرستار در کشور وجود دارد و 30 هزار نفرشان در مراکز غیر دولتی، خصوصی و بخش های عمومی فعالیت می کنند، گفت: یکی از دستاوردهای ما در حوزه پرستاری این است که در سال 1369 فقط 37 درصد نیروهایمان پرستار بودند و 63 درصد نیروهایمان بهیار و کمک بهیار بودند، اما با توجه به لزوم تخصصی شدن پرستاری و با اقداماتی که انجام شد، در سال 97 شاهدیم که 73 درصد نیروهای ما پرستار، شش درصد بهیار و هفت درصد کمک بهیار هستند.

وی افزود: مهم ترین اقدامات معاونت پرستاری برنامه ریزی برای رفع کمبود پرستار، تغییر پرداخت مبتنی بر عملکرد، پیاده سازی ثبت الکترونیک گزارش مدیریت پرستاری، تسهیل دوره های کوتاه مدت حرفه ای و .

از جمله مهم ترین برنامه هایمان در این حوزه بوده است.

حضرتی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت یکی از مترقی ترین طرح های نظام سلامت کشور بوده است، افزود: با اقداماتی که در قالب طرح تحول انجام شد، دسترسی مردم به خدمات آسان شده و مراکز بهداشتی درمانی، نیروهای پزشکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تامین منابع جذب 19هزار پرستار جدید

لزوم تامین منابع جذب 19هزار پرستار جدید