مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 دی 1397 ساعت 17:052019-01-11اقتصادي

ساخت دستگاه اندازه گیری زاویه ترشوندگی مورد نیاز صنعت نفت


اولین دستگاه اندازه گیری زاویه ترشوندگی در دمای بالا برای مایعات و مذاب ها، در نخستین نسخه تا دمای 1100 درجه در مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی ساخته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر بابک رییسی مدیر عامل شرکت طراح این دستگاه با اشاره به کاربرد دستگاه فوق در صنعت نفت، گاز، ماشین سازی، سرامیک، پوشاک و شیشه گفت: از آنجایی که رنگ های صنعتی مورد استفاده در صنایع ساختمان و ماشین سازی با بهره گیری از تکنولوژی نانو مواد هر روز بیشتر کاربرد خواهد داشت، برای حفاظت بیشتر و عدم جذب آلودگی های محیطی، نیاز به این دستگاه در صنعت احساس می شود.

وی افزود: بررسی خاصیت ترشوندگی سیالات بر روی سطوح با اندازه گیری زاویه تماس و تحلیل بر همکنش بین فصل مشترک سیال و زیرلایه قابل بررسی و اندازه گیری است.

دکتر رییسی با اشاره به مزیت های این دستگاه خاطرنشان کرد: این دستگاه علاوه بر آنالیز شکل قطره، برای مطالعه مکانیزم فرآیند سینتر سرامیک ها، تعیین تغییرات ابعاد، خمیری شدن و ذوب شیشه ها و شیشه سرامیک و پدیده های فصل مشترک سیال و زیرلایه در دمای بالا نیز استفاده می شود.

وی در پایان افزود: این دستگاه و نرم افزارهای بومی شده مربوطه، ساخت داخلی است و خدمات پشتیبانی آن دائمی و توسط کارشناسان شرکت انجام می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دستگاه اندازه گیری زاویه ترشوندگی مورد نیاز صنعت نفت

ساخت دستگاه اندازه گیری زاویه ترشوندگی مورد نیاز صنعت نفت