مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 دی 1397 ساعت 14:302019-01-04اقتصادي

گریبان اقتصاد در مشت یک میلیون متقاضی شغل


هجوم سالانه فارغ التحصیلان دانشگاهی و متولدین اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 به بازار کار مساله ای جدی برای دولت شده است؛ به طوری که وزیر امور اقتصادی و دارایی از محدودیت های اقتصادی برای پاسخگویی به تقاضای یک میلیونی اشتغال سخن گفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وزیر جدید اقتصاد در آخرین روز کاری هفته اخیر (سیزدهم دی) برای دیدار علما به قم سفر کرد و درباره مباحثی که آنجا پیش آمد بالاخره نظر خود را درباره وضعیت اشتغال هم ابراز کرد و گفت که هر سال یک میلیون نفر به عرصه تقاضای اشتغال در کشور وارد می شوند، در حالی که به دلیل محدودیت های اقتصادی نمی توان چنین ظرفیتی را تحت پوشش اشتغال قرار داد .

این گزاره وضعیت شبه بحرانی اشتغال را در کشور به خوبی توصیف می کند.

واقعیت این است که با شروع موج جدید مهاجرت روستاییان به شهرها از ابتدای دهه شصت و همزمان با پیشرفت امکانات بهداشتی و درمانی نرخ بالای موالید با کاهش نرخ مرگ و میر همراه شد و اتحاد این قضیه با ترویج سیاست های افزایش جمعیتی از سوی حاکمیت در آن دوره باعث رشد جهشی جمعیت در این برهه زمانی و ادامه آن تا اواسط دهه 70 شد.

این قشر جمعیتی بزرگ در طول مسیر خود سه شیفته کردن کلاس های درس، رقابت های وحشتناک کنکوری و رشد قارچ گونه دانشگاه ها را به وجود آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گریبان اقتصاد در مشت یک میلیون متقاضی شغل

گریبان اقتصاد در مشت یک میلیون متقاضی شغل