مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 دی 1397 ساعت 11:452018-12-29پزشكي

کاهش 4 برابری خطر مرگ مادر در زایمان طبیعی نسبت به سزارین مجدد


کارشناس مامایی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که مادران دارای سابقه زایمان سزارین می توانند بعد از 18 ماه نسبت به عمل زایمان طبیعی اقدام کنند گفت: - خطر مرگ و میر برای مادرانی که زایمان طبیعی بعد از سزارین داشته باشند چهار برابر کمتر از عمل سزارین مجدد است.

فاطمه قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که یکی از مهمترین اهداف وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ابلاغ طرح تحول سلامت ترویج زایمان طبیعی بوده است، اظهار کرد: دستور العمل عمل طبیعی بعد از سزارین یکی دیگر از برنامه های تکلیفی وزارت بهداشت بود دانشگاه های علوم پزشکی است.

وی با اشاره به این که طبق دستور العمل مادرانی که خودشان تمایل داشته باشند می توانند در صورت امکان بعد از عمل سزارین، زایمان طبیعی انجام دهند، افزود: پزشک و بیمارستان باید همکاری لازم برای عمل طبیعی را با مادران انجام دهند.

کارشناس مامایی دانشگاه علوم پزشکی یزد داشتن شرایط زایمان طبیعی را یکی از ضرورت های اجرایی در این خصوص دانست و بیان کرد: بر اساس اطلاعات بدست آمده در شش ماه نخست امسال از حدود 14 هزار تولد 34 مورد زایمان طبیعی بعد از سزارین بودند.

قاسمی با بیان این که متأسفانه همکاری پزشک و بیمارستان برای انجام عمل زایمان طبیعی فراگیر نشده و فقط تعداد کمی از پزشکان برای انجام این مه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 4 برابری خطر مرگ مادر در زایمان طبیعی نسبت به سزارین مجدد

کاهش 4 برابری خطر مرگ مادر در زایمان طبیعی نسبت به سزارین مجدد