مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 دی 1397 ساعت 11:202018-12-29اجتماعي

کودکان بدسرپرست و غیربومی عمده کودکان مراکز نگهداری بهزیستی یزد


معاون امور اجتماعی بهزیستی استان یزد با اشاره به نگهداری از بالغ بر 175 کودک بدسرپرست و بی سرپرست در مراکز خیریه استان، بیشترین آنها را کودکان بدسرپرست مربوط به خانواده های اعتیاد و عمدتاً غیربومی خواند.

- جمال پایدار در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، یکی از مهمترین وظایف بهزیستی را مراقبت و نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست جدامانده از کانون گرم خانواده در قالب مراکز خیریه تحت پوشش این نهاد ذکر کرد.

وی با اشاره به این که در استان یزد 16 مرکز نگهداری از این قبیل کودکان وجود دارد، بیان کرد: هم اکنون بالغ بر 175 کودک بی سرپرست و بدسرپرست در رده های سنی از شیرخوار تا 18 سالگی در مراکز خیریه نگهداری کودکان استان یزد نگهداری می شوند و بهزیستی نقش حمایتی و نظارتی را بر این کودکان اعمال می کند .

پایدار با بیان این که بیشترین آمار نگهداری کودکان در مراکز خیریه بهزیستی استان در ارتباط با کودکان بدسرپرست است، اصلی ترین عامل نگهداری آنان در این مراکز را موضوع اعتیاد و جرائم مرتبط با مواد مخدر توسط خانواده های آنها یا زندانی شدن والدینشان ذکر کرد و گفت: والدین این کودکان برطبق ضوابط قانونی، صلاحیت نگهداری کودکانشان را ندارند و عمدتاً سعی می شود سرپرستی موقت و نگهداری از این قبیل کودکان به بستگان سببی یا نسبی آنها واگذار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان بدسرپرست و غیربومی عمده کودکان مراکز نگهداری بهزیستی یزد

کودکان بدسرپرست و غیربومی عمده کودکان مراکز نگهداری بهزیستی یزد