مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 دی 1397 ساعت 14:302018-12-28سياسي

آشی معروف که برای مردم یک شهر پخته می شود


تمام مرم شهر سفید شهر دور هم جمع می شوند، برای پخت داوطلبانه حلیم مشارکت می کنند و با ذکر و صلوات در حین کار به راز و نیاز با خداوند و دعا برای سلامتی بیماران و ظهور امام عصر (عج) می پردازند.

- تمام مرم شهر سفید شهر دور هم جمع می شوند، برای پخت داوطلبانه حلیم مشارکت می کنند و با ذکر و صلوات در حین کار به راز و نیاز با خداوند و دعا برای سلامتی بیماران و ظهور امام عصر (عج) می پردازند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مراسم حلیم پزان سفیدشهر از صبح گاه پنج شنبه آغاز می شود و تا ظهر جمعه قبل از نماز ظهر با شستن دیگ ها و نظافت مکان طبخ و توزیع حلیم نذری به پایان می رسد، البته برای پخت این غذای سنتی، کار از چند ماه قبل از پخت آغاز می شود، اما به صورت عملی و عینی از سحرگاه پنج شنبه شروع می شود.

آیین سنتی پخت حلیم که به آش امام حسین (ع) نیز معروف است، طبق شواهد از آداب و رسوم شب چله و آیین های پیش از اسلام است و در منطقه سفیدشهر آران و بیدگل برگزار می شود.

سابقه این مراسم که از چند قرن پیش است، از چند روز قبل از این آیین مردم شهر به صورت خودجوش و دسته جمعی با حفر زمین به صورت جوی های آب پهن به عمق حدود 50 سانتی متر و پهنای 70 سانتی متر و طول چندین متر و جمع آوری چوب برای درست کردن آتش زیر دیگ ها شروع می شود؛ بیش از 30 دیگ آش حلیم را برای پخت و توزیع بین مردم شهر و شهرها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشی معروف که برای مردم یک شهر پخته می شود

آشی معروف که برای مردم یک شهر پخته می شود