مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 دی 1397 ساعت 12:312018-12-24پزشكي

بودجه پژوهش کمتر از 3 درصد تولید ناخالص ملی است/ رتبه 16 کشور در تعداد مقالات


رییس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت سهم بودجه پژوهش در کشور را کمتر از 3 درصد تولید ناخالص ملی عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، پیام کبیری صبح امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: در عرصه پژوهش در سال های اخیر اقدامات خوبی انجام شده به طوری که مقام اول در منطقه در محصولات پژوهشی را داشته ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور از نظر تعداد مقالات و استنادات پژوهشی در منطقه رتبه نخست را دارد، تصریح کرد: همچنین رتبه کشور از نظر تعداد مقالات در دنیا 16 و در حوزه استنادات 17 می باشد.

رییس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت گفت: هرچند در پژوهش همه چیز مقاله نیست اما باید جایگاه خود را در منطقه و دنیا در این حوزه حفظ کنیم.

کبیری با اشاره به اینکه 60 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور وجود دارد که 30 درصد مقالات علمی منتشرشده را به خود اختصاص داده اند، یادآور شد: این در حالی بوده که دانشگاه های علوم پزشکی کمتر از یک سوم هیأت علمی، دانشجویان و بودجه پژوهشی کشور را دارد.

وی افزود: دانشگاه های علوم پزشکی علاوه بر رشد خوبی که در امر مقاله نویسی داشته در کیفیت مقالات نیز با رشد خوبی همراه بوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بودجه پژوهش کمتر از 3 درصد تولید ناخالص ملی است/ رتبه 16 کشور در تعداد مقالات

بودجه پژوهش کمتر از 3 درصد تولید ناخالص ملی است/ رتبه 16 کشور در تعداد مقالات