مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 دی 1397 ساعت 16:052018-12-22حوادث

اتمام کاوش های نجات بخشی در قلعه «آلاجوق» گرمی


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از اتمام عملیات کاوش نجات بخشی در قلعه آلاجوق گرمی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نادر فلاحی ظهر امروز با اعلام این خبر تصریح کرد: کاوش های نجات بخشی در قلعه آلاجوق و در محدوده سد عمارت شهرستان از 26 مهر ماه آغاز شد و در 30 آذرماه به اتمام رسید.

وی اضافه کرد: مساحت محوطه آلاجوق 250 در 80 متر است که در 453 متر مربع آن کاوش شده و در نتیجه کاوش ها، تاسیسات نظامی شامل برجک های دفاعی، آب انبارها، پلکان های سنگی، معبد دستکند، واحدهای مسکونی، تنور و اجاق ها، هاون های دستکند، بخش هایی از کوچه ها و معابر مسکونی کشف شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به کشف آثاری از قرن سوم تا هفتم هجری قمری در این محوطه اشاره و گفت: آثار کشف شده مربوط به دوره های تاریخی شامل خلفای عباسی، سلجوقی، خوارزمشاهی، ایلخانی و اوایل دوره قاجار است.

فلاحی ادامه داد: در نتیجه بررسی های اطراف قلعه آلاجوق آثاری شامل پل آلاجوق (دوره سلجوقی)، محوطه اجاقلی یورد(ایلخانی)، محوطه هره دره(دوره سلجوقی)، مسیر سنگفرش دره رود(سلجوقی تا دوره معاصر)، مسیر سنگفرش دره اینجیرلی(سلجوقی تا دوره معاصر)، سد یا بند اینجیرلی( بخشی مربوط به دوره ایلخانی و بخشی مربوط به دوره معاصر) و گورستان زکیر(سلجوقی تا معاصر) است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتمام کاوش های نجات بخشی در قلعه «آلاجوق» گرمی

اتمام کاوش های نجات بخشی در قلعه «آلاجوق» گرمی