مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 دی 1397 ساعت 02:052018-12-21سياسي

ثبت روز ملی لباس های محلی در تقویم، بستری برای نشاط و همدلی خواهد شد


رییس کمیته زنان، جمعیت و خانواده کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تعیین یک روز تحت عنوان روز ملی «لباس های محلی» در تقویم کشورمان بستر بسیار خوب و آثار ملی و جهانی وسیع به ویژه در حوزه صنعت گردشگری کشورمان به دنبال دارد.

- رییس کمیته زنان، جمعیت و خانواده کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تعیین یک روز تحت عنوان روز ملی لباس های محلی در تقویم کشورمان بستر بسیار خوب و آثار ملی و جهانی وسیع به ویژه در حوزه صنعت گردشگری کشورمان به دنبال دارد.

طیبه سیاوشی در گفت وگو با ایسنا بر لزوم مشارکت مردم حول موضوعات وحدت بخش ملی تاکید کرد و افزود: با وجود تنوع فرهنگی و قومی فراوان، وجوه مختلف این تنوع طی چهار دهه گذشته توسط مدیران کشور چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

وی ظرفیت های دینی و مذهبی را مورد اشاره قرار داد و افزود: ظرفیت های مذهبی مان ذیل بخش فرهنگی قرار دارد.

این ظرفیت ها در ایام و مناسبت های مذهبی مثل ماه های محرم و رمضان موجب می شود مردم به صورت خودجوش گردهم جمع شوند و برای کشور ظرفیت سازی شود.

وی ادامه داد: می توان با اتکا به تنوع قومی، زبانی، پوششی و مذهبی اقوام، گویش ها، پوشش ها و فرهنگ هایِ مختلف ایرانی را گرد هم جمع کرد و بستر خشنودی و رضایت روحی، روانی و فرهنگی جامعه را به وجود آورد، باید به عنوان سرمایه به آن نگریست و در سطح کلان بستر آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت روز ملی لباس های محلی در تقویم، بستری برای نشاط و همدلی خواهد شد

ثبت روز ملی لباس های محلی در تقویم، بستری برای نشاط و همدلی خواهد شد