مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آذر 1397 ساعت 12:102018-12-19بين الملل

آمریکا به فشار بر ترکیه برای فاصله گرفتن از روسیه ادامه می دهد


به گفته رییس بنیاد مرکز آزادی در استکهلم، در حالی که ترکیه برای خرید جنگنده های اف 35 آمریکایی برنامه ریزی کرده؛ آمریکا به فشارهایش به آنکارا به منظور فاصله گرفتن از مسکو ادامه خواهد داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عبدالله بزکورت، رییس مرکز آزادی استکهلم و نویسنده کتابی تحت عنوان اختلال در ترکیه- از مسیر خارج شدن دموکراسی در مصاحبه با اسپوتنیک درباره برنامه آنکارا به منظور خرید جنگنده های اف 35 و هشدارهای آمریکا به این کشور بابت قصدش برای خرید سامانه های دفاع موشکی اس 400 روسیه گفت: دفاع هوایی ترکیه خیلی زیاد مبتنی بر تکنولوژی آمریکایی است که عمدتا در آن جنگنده های اف 16 محوریت داشته اند و اکنون آنها می خواهند با خرید جنگنده های اف 35 آنها را جایگزین یا پشتیبانی کنند.

او خاطر نشان کرد: چندین سال است که این برنامه روی میز بوده اما در دو سال گذشته دردسرهای فراوانی در سطح دو جانبه اتفاق افتاد و تحویل و انتقال جنگنده های اف 35 احتمالا با خطر روبه رو شده و این دو دلیل دارد.

یک اینکه دولت ترکیه اقدام به دستگیری اتباع آمریکایی یا اتباع ترکیه ای مشغول به خدمت در تاسسیات دیپلماتیک آمریکا کرد و دلیل دوم نیز برنامه ریزی برای انتقال سامانه های دفاع هوایی اس 400 روسیه از سوی ترکیه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا به فشار بر ترکیه برای فاصله گرفتن از روسیه ادامه می دهد

آمریکا به فشار بر ترکیه برای فاصله گرفتن از روسیه ادامه می دهد