مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آذر 1397 ساعت 00:252018-12-18بين الملل

ترامپ فرمان ایجاد فرماندهی فضایی آمریکا را صادر کرد


رییس جمهوری آمریکا به پنتاگون دستور داد که فرماندهی فضایی این کشور را تشکیل دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هدف از این طرح سازماندهی بهتر و پیشرفت عملیات نظامی در فضا است که هزینه آن طی پنج سال آینده حدود 800 میلیون دلار خواهد بود.

مایک پنس، معاون رییس جمهوری آمریکا در سخنانی در مرکز فضایی کندی در فلوریدا گفت: امروز دوران جدیدی از امنیت ملی آمریکا در فضا آغاز می شود.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، هدف از این برنامه ایجاد یک فرماندهی جدید برای سازماندهی عملیات فضایی، تسریع پیشرفت های فنی و یافتن راه های بهتر برای حفاظت از دارایی های آمریکا در فضا از جمله تعداد کثیر ماهواره هایی است که نیروهای مسلح این کشور برای جهت یابی، ارتباطات و شنود از آنها استفاده می کنند.

راه اندازی فرماندهی فضایی آمریکا در شرایطی صورت می گیرد که نگرانی در مورد اقدامات روسیه و چین برای مختل کردن، از کار انداختن و نابودی ماهواره های آمریکا افزایش یافته است.

تشکیل این فرماندهی با برنامه دیگر رییس جمهوری آمریکا برای ایجاد یک نیروی مسلح مستقل تحت عنوان نیروی فضایی ارتباط ندارد ولی گام اول در آن مسیر تلقی می شود.

بیانیه صادر شده از سوی دولت در مورد روند پیچیده و طولانی تجدید سازمان واحدهای فضایی بخش های مختلف نیروهای مسلح آمریکا و سازماندهی آنها در یک تشکیلات واحد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترامپ فرمان ایجاد فرماندهی فضایی آمریکا را صادر کرد

ترامپ فرمان ایجاد فرماندهی فضایی آمریکا را صادر کرد