مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آذر 1397 ساعت 17:102018-12-18فرهنگي

نشست نقد آثار رضا امیرخانی برگزار شد


نشست نقد و بررسی آثار «رضا امیرخانی» در دومین نشست نویسنده خوانی برگزار شد.

- نشست نقد و بررسی آثار رضا امیرخانی در دومین نشست نویسنده خوانی برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در دومین نشست نویسنده خوانی که به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد و با همکاری موسسه ادبی یادداشت نو و دانشگاه یزد برگزار شد، لیلا سلطانی - مدرس زبان و ادبیات فارسی دانشگاه علم و هنر - به قدرت رضا امیرخانی در انتخاب عناوین و زاویه دید اول شخص در آثار این نویسنده اشاره کرد.

او اظهار کرد: کتاب رهش که به لحاظ نوشتاری بر عکس واژه شهر است، در واقع درباره موضوع شهرنشینی و مدرنیته است و از نظر توصیف ها و فضاسازی های جالبی که دارد، از آثار برگزیده این نویسنده محسوب می شود.

وی شخصیت های اصلی داستان رهش را زن و شوهری عنوان کرد که موضوع آمادگی نداشتن پذیرش دنیای مدرن از سوی جامعه سنتی را روایت می کنند.

سلطانی رمان رهش را نوعی رمان اعتراضی دانست و گفت: رهش و بالطبع نویسنده این اثر، هر دو به نوعی معترص هستند اما اعتراض آن ها فاقد راهکار و راه حل است.

او با بیان این که کتاب ارمیا ی امیرخانی از قوی ترین آثار وی است افزود: این کتاب نثری پراکنده دارد و به نوعی به بیان اغراق گونه حقایق پرداخته، به نوعی که بیشتر در قالب قصه باقی مانده و کمتر به داستان نزدیک شده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست نقد آثار رضا امیرخانی برگزار شد

نشست نقد آثار رضا امیرخانی برگزار شد