مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آذر 1397 ساعت 14:352018-12-18اقتصادي

عناب علمی روانه بازار می شود


​دبیر اولین همایش ملی عناب در خراسان جنوبی گفت: به زودی حدود 12 محصول فرآورده عناب را از مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان به بازار عرضه خواهیم کرد و حدود پنج محصول در حال ثبت اختراع است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محسن پویان، امروز 27 آذر، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: خراسان جنوبی تولید کننده انحصاری عناب در ایران است.

وی با بیان اینکه عناب به صورت تازه و خشک شده، به عنوان میوه و خشکبار همچنین به عنوان گیاه دارویی قابلیت مصرف دارد، افزود: کشور چین به عنوان کشور پیشرو در تولید فرآورده های میوه عناب بیش از 30 محصول از فرآورده های عناب را وارد بازارهای داخلی و بین المللی کرده ­است.

مدیر مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی تا کنون بهره برداری اقتصادی قابل توجهی از این محصول استراتژیک منطقه نداشته ­است و میوه عناب به صورت فله­ ای بدون برند عمدتاً به کشورهای همسایه صادر می شود، که این امر نیز غالباً از مبادی غیر رسمی صورت می پذیرد.

پویان ادامه داد: تولید فرآورده های عناب که بهره ­وری اقتصادی قابل توجهی دارد و ارزش افزوده ­ای مطلوب ایجاد می کند، تا کنون در کشور مغفول مانده و صرفا در سطح محدود به فعالیت های تحقیقاتی پرداخته شده ­است و از بعد تجاری و بهره­ برداری اقتصادی آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عناب علمی روانه بازار می شود

عناب علمی روانه بازار می شود