مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آذر 1397 ساعت 14:002018-12-18اجتماعي

هدایت ساختار پژوهش دانشگاه به سمت حل مشکلات


رییس دانشگاه شیراز مدعی است که اگر ساختار و سازمان پژوهش را در دانشگاه های ایران به سمت حل رویکرد مسئله محور مشکلات جامعه هدایت نشود، دستاوردی برای نسل های بعد نخواهیم داشت .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمید نادگران سه شنبه 27 آذر در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر استان فارس با بیان اینکه سیستم آموزشی عالی دنیا در حال ورود به دانشگاه های نسل چهارم است، گفت: امروز جامعه بین المللی و در صدر آن مراکز آموزش عالی مسیر پر فراز و نشیب نسل چهارم دانشگاه ها را سپری می کند.

وی افزود: دانشگاه های نسل چهارم آموزش و پژوهش مبتنی بر حل مسئله(محیط، شهر، استان و کشور) را مدنظر قرار داده اند.

رییس دانشگاه شیراز با بیان اینکه زمان تکیه بر اقتصاد تک محصولی و شکننده نفت تمام شده و امروز باید از این تفکر سنتی خارج شویم، گفت: در سیستم آموزش عالی کشور باید امور آموزش و پژوهش را درک کنیم، چرا که جامعه جهانی منتظر ما نمی ماند و باید خود این خطر را حس کنیم .

نادگران در بخش دیگری از سخنان خود با خرسندی از اینکه توجه به دانشگاه نوآفرین و کارآفرین امروز در کشور نهادینه شده و استان فارس در این زمینه پیشرو است، ابراز امیدواری کرد که بتوانیم هرچه سریعتر به دانشگاه نسل چهارم برای حل مسائل شهرها، استان ها و نهایتا کشور ورود کنیم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدایت ساختار پژوهش دانشگاه به سمت حل مشکلات

هدایت ساختار پژوهش دانشگاه به سمت حل مشکلات