مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آذر 1397 ساعت 17:552018-12-17دانش

نفرات برتر المپیاد بدون آزمون وارد دوره ارشد می شوند


معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور از راهیابی بدون آزمون نفرات اول تا پانزدهم المپیاد علمی و دانشجویی به دوره کارشناسی ارشد خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر احسان جمالی در مراسم تقدیر از نفرات برتر بیست و سومین دوره المپیاد علمی و دانشجویی کشور که امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد با بیان اینکه اولین دوره المپیاد علمی و دانشجویی کشور در سال 75 با تصویب شورای معاونان وزارت علوم برگزار شد و از آن زمان تاکنون بدون وقفه 23 دوره برگزار شده است، گفت: این المپیاد در ابتدا با 6 رشته شروع شد و اکنون 23 رشته را تحت پوشش خود دارد و سازمان سنجش موظف است این آزمون را برگزار کند.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی از اهداف برگزاری این آزمون، شناسایی و معرفی استعدادهای برتر دانشجویان، تشویق دانشجویان به مطالعه و تحقیق، انگیزه دانشجویان برای ادامه تحصیل و ماندگاری در کشور عنوان شده است.

جمالی افزود: المپیاد فوق نسبت به المپیاد سال گذشته با تغییراتی مواجه بود.

امسال سه رشته روانشناسی، مهندسی صنایع، رشته بین رشته ای علوم و فناوری سلول های بنیادی و مهندسی بافت با توجه به نیاز کشور به آن اضافه شد.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور افزود: در این دوره دانشجویان منتخب به دو روش متمرکز و غیر متمرکز برای این المپیاد انتخاب شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفرات برتر المپیاد بدون آزمون وارد دوره ارشد می شوند

نفرات برتر المپیاد بدون آزمون وارد دوره ارشد می شوند