مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آذر 1397 ساعت 17:552018-12-17اقتصادي

70 درصد شاغلان صنعت تحصیلات دانشگاهی ندارند


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یزد گفت: 70 درصد از شاغلان بخش صنعت در ایران فاقد تحصیلات دانشگاهی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عباس علوی راد در نوزدهمین نشست کانون تفکر اقتصاد یزد اظهار کرد: فرصت های شغلی همزمان با تغییر ترکیب متقاضیان شغل (افزایش تعداد دانش آموختگان دانشگاهی) کاهش یافته است.

وی افزود: تمرکز صنایع در چهار شهرستان یزد، اردکان، میبد و اشکذر سبب شده که در بین سال های 1390 تا 1395 ، 96 درصد خالص مهاجرت در این چهار شهرستان اتفاق بیفتد که اکثر مهاجران نیز فاقد تحصیلات دانشگاهی هستند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: برنامه ریزی های استان باید با توجه به افزایش تعداد دانش آموختگان دانشگاهی و افزایش تعداد ورودی زنان به دانشگاه ها انجام شود.

سعید عطار، عضو هیئت علمی دانشگاه یزد، مشخص شدن تاثیر مهاجرت و مدیریت نادرست استان بر بیکاری را لازم دانست و تاکید کرد: متاسفانه تحلیل جامعی در این مورد وجود ندارد که چالش های درون استانی و چالشهای ملی، چه سهمی از افزایش نرخ بیکاری استان در طی چند سال گذشته تا به اکنون داشته اند.

وی تصریح کرد: صنایع در نقاط خاصی از استان مستقرند و همزمان با افزایش تعداد دانش آموختگان دانشگاهی، صنایع نیز به مرزهای اشباع رسیدند و در نتیجه، قادر به جذب نیروی کار نبودند و این مهم یکی از علتهای اصلی افزایش نرخ بیک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد شاغلان صنعت تحصیلات دانشگاهی ندارند

70 درصد شاغلان صنعت تحصیلات دانشگاهی ندارند