مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آذر 1397 ساعت 13:272018-12-17بين الملل

دهقانی: کشورهای منطقه به دنبال خرید امنیت هستند


معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه گفت: کشورهای منطقه به ویژه در حوزه خلیج فارس نگاه شان برای حفظ امنیت به بیرون است از این رو شاهد قراردادهای خرید سلاح های نظامی گسترده آنها با کشورهای فرامنطقه ای هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، غلامحسین دهقانی در سمینار صلح و ثبات در غرب آسیا؛ یک منطقه، یک سرنوشت که صبح روز دوشنبه در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی برگزار شد، گفت: برخی اقداماتی که معدود قدرت های فرامنطقه ای در راستای تامین امنیت و منافع شان انجام می دهند تعریف از جمله عواملی است که ایران به عنوان یک عامل امنیت زدا و مانع نظم درون زا در منطقه می داند.

وی افزود: چالش بسیار جدی و عمیق این است که قدرت های نامتوازن را چگونه با هم جمع کرد به طوری که از یک سو بتوان تاثیرگذاری منفی کشورهای فرامنطقه ای بر نظم منطقه ای را کاهش داد و از سوی دیگر نقش خودمان را افزایش دهیم.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه در ادامه به مساله فلسطین اشاره کرد و افزود: 70 سال است منطقه با این مشکل مواجه است و یک بحران جدی به منطقه ما تحمیل شده که از عوامل بحران زا و امنیت زدا در منطقه و همیشه به عنوان مسئله جدی امنیتی در غرب آسیا مطرح بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دهقانی: کشورهای منطقه به دنبال خرید امنیت هستند

دهقانی: کشورهای منطقه به دنبال خرید امنیت هستند