مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آذر 1397 ساعت 13:202018-12-17اجتماعي

یادداشت میهمان/ مجید رعنایی فرهنگ پژوهش و نقش زیرساختی آن در آموزش و پرورش


نظام پژوهش، بخشی از ظرفیت خود را به گسترش فرهنگ پژوهش در میان مربیان، مدیران، پژوهشگران تربیتی، متربیان و خانواده آنها اختصاص می دهد که حاصل آن به تسهیل اجرای کارکردها و تحقق اهداف نظام تربیت رسمی عمومی کمک خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مجید رعنایی معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در یادداشتی عنوان کرد: پژوهش در نظام آموزش و پرورش به عنوان فعالیتی مأموریت گراست و با توجه به اهداف توسعه، تحول و ارتقای پیوسته کیفیت، پیش بینی چالش ها، مسائل و بحران های پیش رو (وظیفه پیشگیرانه)، تشخیص مسائل و بحران های تربیتی و راه های مقابله با آنها (وظیفه درمانی) و توسعه فرهنگ پژوهش دنبال می شود.

  در این مجال علاقه مندم با توجه به مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ارتباط با هدف توسعه فرهنگ پژوهش که نقش زیرساختی برای سایر اهداف دارد، اشاره نمایم.

  به نظر می رسد به سه دلیل اساسی باید به توسعه و تعالی فرهنگ پژوهش در نظام آموزش و پرورش همت گمارد:  1- تحقق اصل خردورزی ، اصل مسؤولیت و اصل پویایی در تمامی ابعاد و اجرا نظام آموزش و پرورش، محتاج توسعه پژوهش است.

  2- پژوهش بدون برخورداری از فضای فرهنگی مساعد، ثمر چندانی را عاید نخواهد ساخت، فرهنگ به عنوان زیست بوم مناسب پژوهش عمل می نماید و از این رو با گس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت میهمان/ مجید رعنایی فرهنگ پژوهش و نقش زیرساختی آن در آموزش و پرورش

یادداشت میهمان/ مجید رعنایی فرهنگ پژوهش و نقش زیرساختی آن در آموزش و پرورش