مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آذر 1397 ساعت 13:082018-12-17حوادث

روایت دوربین ها از احتمال عمدی بودن آتش سوزی در خانه تاریخی


«خانه ی تاریخی «گوهر تاج خانوم صوفی» املش که از چند سال گذشته به حال خود رها شده بود، بعد از آتش سوزی با تلاش آتش نشانان و بارش باران آرام گرفت، - عکس ها از رضا پاهکیده خانه ی تاریخی گوهر تاج خانوم صوفی املش که از چند سال گذشته به حال خود رها شده بود، بعد از آتش سوزی با تلاش آتش نشانان و بارش باران آرام گرفت، اما .

آتنا میرزاخواه، فعال میراث فرهنگی املش در استان گیلان به ایسنا می گوید: خاندان صوفی در املش یکی از خاندان های معروف از دوره ی قاجار در استان گیلان اند، گوهرتاج خانوم یکی از اعضای این خاندان بود که درا ین خانه که در سال 1310 ساخته شد، زندگی می کرد، اما این خانه چهارشنبه 21 آذر در آتش سوخت.

او با اشاره به ثبت ملی این خانه در فهرست آثار ملی در شهریور1382 می افزاید: از زمان ثبت این خانه توسط میراث فرهنگی، این دستگاه فرهنگی هیچ کاری برای سروسامان دادن به این خانه نکرد و آن به مرور به خرابه ای تبدیل شد و حتی معتادان به این بنای تاریخی رفت وامد می کردند.

وی با بیان این که هنوز علت آتش سوزی مشخص نشده است، ادامه می دهد: عده ای علت آتش سوزی را کار ورثه می دانند، چون از ثبت خانه ناراضی بوده اند و باعث متروکه شدن این بنا شده اند، اما برخی دیگر علت آن را حضور معتادان در این بنا می دانند که احتمالا برای گرم شدن، آتش روشن کرده اند و این وض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت دوربین ها از احتمال عمدی بودن آتش سوزی در خانه تاریخی

روایت دوربین ها از احتمال عمدی بودن آتش سوزی در خانه تاریخی