مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آذر 1397 ساعت 13:082018-12-17اقتصادي

خشکسالی کمر کشاورزی سیستان و بلوچستان را خم کرده است


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در گردهمایی گرامیداشت روز جهانی خاک که بمناسبت هفته ملی پژوهش و فناوری در دانشگاه زابل برگزارشد، - گفت: در حال حاضر بخش کشاورزی بیش از 70 درصد معیشت مردم را پوشش می دهد و با توجه به کاهش نزولات و منابع محدود آبی و کاهش فعالیت بخش کشاورزی می بایست با توسعه و پیشرفت سایر صنایع و بخش ها، بار بخش کشاورزی کاسته و اقتصاد مردم از تک بعدی بودن خارج شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- به نقل از سازمان جهادکشاورزی استان سیستان و بلوچستان، مجتبی پیری افزود: حال که در شرایط خشکسالی هستیم و بخش کشاورزی برای توسعه با محدودیت فعالیت می کند؛ استان ظرفیت های خاص در تجارت و گردشگری و معدن دارد که با توسعه این بخش ها می تواند راهگشای مطمئنی برای ایجاد اشتغال و درآمد زایی برای مردم سیستان وبلوچستان باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به توانمندی های بخش کشاورزی در دامپروری، شیلات، باغبانی و زراعت پرداخت و گفت: علی رغم همه مشکلات و محدودیت ها 5 میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود .

پیری گفت: استان سیستان در تولید گوشت قرمز، محصولات خارج از فصل، انواع خرما، میوه های گرمسیری و محصولات شیلاتی دارای رتبه های برتر کشوری است و نقش بسزایی در تنظیم بازار کشور دارد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی کمر کشاورزی سیستان و بلوچستان را خم کرده است

خشکسالی کمر کشاورزی سیستان و بلوچستان را خم کرده است