مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آذر 1397 ساعت 11:452018-12-17پزشكي

از مصرف «نمک دریا» خودداری کنید


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد: هموطنان در خرید نمک دقت کنند که عبارت «نمک یددار تصفیه شده» بر روی بسته بندی نمک درج شده باشد و از خرید هرگونه نمک با عنوان «صادراتی صنعتی» و یا «نمک دریا» خودداری کنند.

- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد: هموطنان در خرید نمک دقت کنند که عبارت نمک یددار تصفیه شده بر روی بسته بندی نمک درج شده باشد و از خرید هرگونه نمک با عنوان صادراتی صنعتی و یا نمک دریا خودداری کنند.

عباسی در گفت وگو با ایسنا، اظهارکرد: نمک یددار تصفیه شده، نمکی است کاملا بهداشتی که ناخالصی های نامحلول آن مانند فلزات سنگین و همچنین ناخالصی های محلول آن همچون آهک، شن و ماسه، در کارخانه از آن جدا شده و به آن ید اضافه شده است.

وی با بیان اینکه مصرف نمک تصفیه نشده به علت داشتن ناخالصی در افرادی که سابقه بیماری های گوارشی، کلیوی و کبدی دارند، خطرناک است افزود: مصرف مداوم این نوع نمک ها در افراد سالم نیز می تواند منجر به بروز ناراحتی های گوارشی، کلیوی، کبدی و حتی کاهش جذب آهن در بدن شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد: هموطنان در خرید نمک دقت کنند که عبارت نمک یددار تصفیه شده بر روی بسته بندی نمک درج شده باشد و از خرید هرگونه نمک با عنوان صادراتی صنعتی و یا نمک دریا خودداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از مصرف «نمک دریا» خودداری کنید

از مصرف «نمک دریا» خودداری کنید