مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آذر 1397 ساعت 11:102018-12-17اقتصادي

لزوم تامین مالی بنگاه ها از طریق بورس کالا


یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به روش های تامین مالی بنگاه ها گفت: بورس کالا به دلیل داشتن چندین ابزار مالی همچون اوراق سلف موازی استاندارد، - گواهی سپرده کالایی و ابزارهای مشتقه می تواند یک گزینه مناسب برای تامین مالی بنگاه های اقتصادی شود.

ولی نادی قمی در گفت وگو با ایسنا، درباره مهمترین مزیت های تامین مالی از مسیر بازار سرمایه اظهار کرد: با بررسی ابزارهای تامین مالی در این بازار، می توان راهکارهایی را برای سهولت تامین مالی از مسیر بازار سرمایه برای صنایع ارائه کرد.

در حال حاضر یکی از ابزارهای تامین مالی مهم در بورس کالا، اوراق سلف موازی استاندارد است که این امکان را برای فروشندگان کالا در بورس کالا ایجاد کرده که بتوانند از طریق پیش فروش کالا و با سرعت و هزینه کمتر به نسبت سیستم بانکی تامین مالی کنند.

وی گفت: با استفاده از اوراق سلف موازی امکان تامین مالی شرکت ها از طریق پیش فروش کالاهای تولیدی و تحویل کالاها در آینده امکان پذیر می شود که این یکی از مزیت های تامین مالی در مسیر بورس کالا است.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین به گواهی های سپرده کالایی اشاره کرد و گفت: علاوه بر این، گواهی سپرد کالایی نیز به عنوان ابزاری برای تبدیل موجودی انبار شرکت به قبوض انبار در فرآیند تامین مالی شرکت ها از طریق وثیقه کردن این قبوض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تامین مالی بنگاه ها از طریق بورس کالا

لزوم تامین مالی بنگاه ها از طریق بورس کالا